Vállalkozás megjelenítése a Google térképen a cégprofil segítségével

Mi az a Google Cégprofil? A Google Cégprofil (Google Business Profile) vállalkozások számára kínál ingyenes megjelenési lehetőséget a Google keresőjében és a Google térképen. A felületen megadhatod példáult céged elérhetőségeit, weboldalad címét, képeket/videókat tölthetsz fel rá, ajánlatokat/bejegyzéseked/híreket tehetsz közzé segítségével, kommunikálhatsz érdeklődőiddel és értékeléseket is gyűjthetsz vásárlóidtól. “Korábbi elnevezése Google Cégem, angolul Google My Business…

Written by

Andris

Published on

2023-12-04
BlogGoogle, Local Marketing, SEO

Mi az a Google Cégprofil?

A Google Cégprofil (Google Business Profile) vállalkozások számára kínál ingyenes megjelenési lehetőséget a Google keresőjében és a Google térképen.

A felületen megadhatod példáult céged elérhetőségeit, weboldalad címét, képeket/videókat tölthetsz fel rá, ajánlatokat/bejegyzéseked/híreket tehetsz közzé segítségével, kommunikálhatsz érdeklődőiddel és értékeléseket is gyűjthetsz vásárlóidtól.

“Korábbi elnevezése Google Cégem, angolul Google My Business (GMB), így ha bármelyik elnevezéssel találkozol, ne ess kétségbe ugyanarról van szó.”

Különösen hasznos lehet számodra a cégprofilba fektetett energia, ha olyan üzleted, irodád, praxisod, telephelyed van, ahol felkereshetik vállalkozásodat az emberek, vagy jellemzően egy bizonyos városban/régióban szolgálod ki őket.

Néhány példa fizikai “üzletre”:

  • vendéglátóegység: étterem, kávézó, cukrászda, pékség
  • szálláshely: hotel, panzió, kiadó szoba (AirBnb)
  • műhely, szerviz: autószerelő műhely, cipész
  • kereskedelmi üzletek: virágbolt, élelmiszerbolt, ruhabolt
  • tanácsadó: ügyvédi iroda, coach, pszichológus
  • szépségápolás, fitness, wellness: edzőterem, fürdő, szauna

Példák kiszállásos helyi szolgáltató bizniszekre:

  • villanyszerelő, asztalos, kertész, klímás, napelem rendszer telepítők, stb.

Mikor jelenik meg a cégem profilja a Google-ben?

  1. Térképen való keresés esetén automatikusan helyek után kutat a rendszer. Amennyiben megadtál egy konkrétabb lokációt a céged regisztrálásakor, jó eséllyel meg fog jelenni a bizniszed a találati listában.
  2. Egyes “varázsszavak” (pl.: a közelemben, város neve) arra ösztönzi a keresőt, hogy helyi találatokat mutasson a felhasználóknak a térképen. Például: étterem Pécs, autószerelő Budapest. Előfordul, hogy a Google Maps mindjárt az oldal legtetején jön fel, de az is, hogy néhány hagyományosan listázott organikus, vagy fizetett találat után jelenik meg a térkép.
  3. Bizonyos esetekben pedig a Google algoritmus automatikusan úgy érzékeli, hogy a keresési szándékot úgy tudja legjobban kielégíteni, ha helyi találatokat mutat a felhasználónak, anélkül hogy ezt külön jeleznénk felé.

Regisztrálj és igazold jogosultságodat a profilhoz! Tölts ki minden vállalkozásoddal releváns lehetőséget, rendszeresen frissítsd az információkat és kommunikálj is ügyfeleiddel! A következő részekben ezeket fogjuk végigvenni részletesebben.

Hogyan lehet felkerülni a Google térképre? – Google cégprofil létrehozása, regisztráció

  • Látogass el a Google Cégem weboldalára https://business.google.com/, majd jelentkezz be a Google fiókoddal (ha Chrome böngészőt használsz valószínűleg be vagy már jelentkezve), vagy hozz létre egy újat, amivel a cégedet szeretnéd kezelni.
  • Keress rá a vállalkozásod nevére, ha nincs találat kattints a vállalkozás felvétele a Google rendszerébe kék feliratra.
  • Töltsd ki a vállalkozás neve és üzleti kategória mezőket!
  • A következő lépésben válaszd ki, hogy szeretnél-e megadni egy fizikai helyet pl.: üzletet, irodát, átvevőpontot, telephelyet stb., ahol az ügyfeleidet kiszolgálod és add meg a pontos címet! Amennyiben felkeresed az ügyfeleket, vagy házhoz szállítasz, megjelölheted a szolgáltatási területet. Akár többet is megadhatsz.
  • Add meg a telefonszámodat, amin kapcsolatba léphetnek veled az ügyfelek. A webhely/weboldal megadása ugyan opcionális, azt javaslom, ha még nincs weboldalad sürgősen készíttes (Véletlenül se magadnak készítsd el, ha nem értesz hozzá, mert többet ártasz vele mint amennyi hasznot hoz!) egyet.
  • Szeretnél figyelmeztetéseket, értesítéseket, illetve a vállalkozás Google-on való kezelésére vonatkozó tippeket? Itt válaszd nyugodtan az igent, később módosíthatod, ha túl sok értesítést kapsz és már zavaró számodra.
  • Fontos! Igazolás! A következő oldalon különböző igazolási módokat ajánl a Google. Valamelyiket ki kell választanod és végig kell vinned, hogy a platform minden részét használhasd és igazoltan a tiéd legyen a tulajdon. Ha valamiért mégsem tudod azonnal megtenni kattints a további opciók, majd az igazolás később gombra, de ne felejtsd el!
  • Add meg a nyitvatartási időket, ha nincs ilyen kattints a kihagyás gombra.
    Üzenetek fogadását, engedélyezd és lépj tovább.
  • A kiválasztott üzleti kategóriától függően további lehetőségek lehetnek, amiket megadhatsz. pl étterem esetén: helyben fogyasztás, elvitel, autós kiszolgálás stb.
  • Add meg a vállalkozás leírását. (max. 750 karakter). Ezt fontos jól megírni, mert megjelenik a profilodon és a találati listán elfoglalt helyedet ez is meghatározza.
  • Majd további egyedi lehetőségek jelenhetnek meg. pl.: kép feltöltése az étlapról, ételekről

Az alap regisztrációs folyamat ezzel véget is ért, azonban ne felejtsd el a munka oroszlán része még csak most következik. Tartsd naprakészen profilodat, kérd meg vásárlóidat, hogy értékeljék vállalkozásodat, ossz meg ajánlataidat, tölts fel új képeket, frissítsd elérhetőségeidet és nyitvatartási idődet stb.

A folyamat némileg változhatott mire elért hozzád ez a cikk, de ne ijedj meg nem túl bonyolult az alap regisztrációs folyamat. Az optimalizálás már okozhat némi fejtörést, ha nincs tapasztalatod.

Amennyiben úgy érzed, hogy bizniszednek jót tenne egy szuper local marketinges felület, de nem akarsz ezzel foglalkozni, vagy nincs időd rá és szeretnéd a maximumot kihozni a Google Cégemből bízd ránk a profil beállítását és menedzselését! Vedd fel velünk a kapcsolatot, 1 munkanapon belül válaszolunk minden megkeresésere!

Google Cégem igazolás problémák, ügyfélszolgálat

Jó esetben telefonon, SMS-ben, e-mailben vagy videóban végezheted el igazolást. Olyan is előfordul, hogy automatikusan igazolttá válik a regisztrált vállalkozás.

Személyes tapasztalatból mondom, hogy a biznisz igazolás nem mindig megy gördülékenyen.

A legrosszabb élményem a postai igazolással van. Itt elméletben egy megadott fizikai címre küldenek ki egy levelezőlapot, benne egy kóddal. Több alkalommal is próbálkoztam ezzel a módszerrel, de soha nem kaptam levelet a Google-től, úgyhogy ha teheted másik módszert válassz!

Egyébként, ha mégis utóbbira akar rákényszeríteni a rendszer ne ess kétségbe, kérd ki váj max. 2-3 hetet, ha pedig nem érkezett semmi, vedd fel bátran a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal! Kérnek néhány képet, infót a megjeleníteni kívánt vállalkozás helyszínéről és meg is vagy, a sikeres igazolással.

Google Cégem profil kezelő, bejelentkezés

A profilt több helyről is elérheted, szerkesztheted:

  • Közvetlenül a térképen beírva a vállalkozásod nevét
  • A keresőbe beírva a vállalkozásod nevét
  • A Google alkalmazások ikonra kattintva válaszd a Cégprofil kezelő lehetőséget

12+1 kötelező dolog a sikeres GBP profilhoz

Ezeket a lépéseket érdemes elvégezni, ha a vállalkozásoddal releváns keresések alkalmával térképes találatok elején kívánsz megjelenni, ami hatalmas előnyt jelenthet a versenytársakkal szemben.

  1. Igazold a tulajdont, vagyis hogy valóban tiéd a vállalkozás
  2. Kategória megfelelő kiválasztása: Válaszd ki a cégedet legjobban leíró max 2-3 db-ot!
  3. Adatlap mezők kitöltése: Igyekezz mindenre választ adni, de ne minden áron! Pl.: Ha nincs irodád, inkább ne add meg a nagyi címét!
  4. Változás esetén frissítsd az adatlapodat pl.: nyitvatartási idő, telefonszám!
  5. Kérd meg ügyfeleidet, hogy értékeljék vállalkozásodat a Google felületén és más platformokon is! pl.: Facebook, TripAdvisor, Trustindex, Booking Ezt megteheted személyesen, vagy akár a profilodhoz tartozó értékelő link megosztásával például email-ben a vásárlást követően, személyesen értékelésgyűtő NFC kártyával stb.
  6. Válaszolj a pozitív és a negatív értékelésekre is minél előbb! A válaszaidba belecsempészheted néha a fontos kulcsszavaidat is.
  7. Töltsd ki a hosszú leírást optimalizálva a legfontosabb kulcskifejezéseidre
  8. Tölts fel fotókat és videókat rendszeresen
  9. Események, hírek, újdonságok, ajánlatok megosztása
  10. Hirdess a GoogleAds felületén! Készíts legalább helyi, brand-és releváns kulcsszó kampányokat!
  11. Regisztrálj helyi “telefonkönyvekbe”, szaki keresőkbe stb.
  12. Szerezz linkeket nagy forgalmú helyi oldalakról (ha a vállalkozásod témájához köthető még jobb) Példák: önkormányzat honlapjáról, egy olyan elismert helyi vállalkozás honlapjáról amit sokan keresnek fel

Így teszteld, hogyan teljesít a profilod!

  • Ne csak egy helyről teszteld, hogy milyen a helyezést érsz el a találati listában! Ehez persze nem kell beutaznod az egész várost. A pozíciód helyének szimulálására több eszköz is alkalmas lehet. Például a GMB Everywhere auditáló bővítmény képes a teleport funkcióra.
  • Mindig inkognitóban keress, mert így a korábbi böngészési tevékenységeidet nem veszi figyelembe a Google a rangsoroláskor!
  • Rendszeresen ellenőrizd! Jelölj ki egy napot a naptáradban havonta és vizsgáld meg hogy állsz. Értesítést is kapsz email-ben a legfontosabb számokról.

Összefoglalás

Egy jól beállított és minimálisan karbantartott (kérdések megválaszolása, értékelések megválaszolása stb.) GBP profil sokkal többet ér, mint egy magára hagyott Facebook oldal, ahová évente egy karácsonyi posztot raksz ki. Persze nem összehasonlítható a kettő és a legjobb, ha mindkét eszközt aktívan használod, viszont azt javaslom, hogy ha se kapacitásod, se affinitásod nincs a social média világához, inkább a Google Business Profile-ra allokálj több energiát. Kevésbé foglalkozós, viszont nagyon megéri!

A Google térképes kereső funkciója az egyik leggyakrabban használt eszköz, amikor valaki helyi szolgáltatást vagy terméket keres, ezért az a vállalkozás amelyik nem foglalkozik a GBP optimalizálásával garantáltan potenciális érdeklődőket veszít!

Kezdd el ma, a Google Business Profilod optimalizálását, vagy vedd fel velünk a kapcsolatot és kérj tőlünk segítséget, hogy ne maradj le több vásárlóról, akik konkrétan a te termékedet keresik közelben!